Pályázati kiírás Vát
2018. június 29., 20:29PÁLYÁZAT
a
Szombathelyi Tankerületi Központ
által meghirdetett
tagintézmény – vezető ( magasabb vezető)
beosztás ellátására
a
Táplánszentkereszti Apáczai Csere János Általános Iskola
Váti Tagintézményében
Készítette: Fülöp – Molnár Nikoletta Nóra
Matematika – technika-életvitel
szakos tanár
pályázó
Tartalom
Nyilatkozat adatok közléséről
- Szakmai önéletrajz
- Bevezetés
- Pedagógiai hivatás
- Szakmai életút
- A tagintézmény vezetésére vonatkozó elképzelések
- Helyzetelemzés
- A Táplánszentkereszti Apáczai Csere János Általános Iskola Váti Tagintézményének bemutatása
- Tárgyi feltételek
- Személyi feltételek
- Munkaközösségek
- Hagyományok
- Helyzetelemzés
3.2 Fejlesztési elképzelések
- Záró gondolatok
- Mellékletek
Nyilatkozatok adatok kezeléséről
Alulírott Fülöp – Molnár Nikoletta Nóra a Szombathelyi Tankerületi Központ által meghirdetett és 2018. május 29-én megjelent felhívásra nyújtom be pályázatomat a Táplánszentkereszti Apáczai Csere János Általános Iskola Váti Tagintézmények tagintézmény – vezetői állására. (azonosító szám: TK/168/2859-1/2018)
Kijelentem, hogy a magasabb vezetői állás betöltésére a törvényben előírtaknak megfelelő képzést 2017 szeptemberében elkezdtem. A szakvizsga várható időpontja 2019. június.
Nyilatkozom, hogy a teljes pályázati anyag sokszorosításához, továbbításához, harmadik személlyel történő közléséhez hozzájárulok.
Nyilatkozom, hogy hozzájárulok személyes adataimnak a pályázattal összefüggő kezeléséhez.
Vát, 2018. június 22.
Tisztelettel:
Fülöp- Molnár Nikoletta Nóra
- Bevezetés:
"Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére és az alkotás izgalmára, hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk, és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni."
/Szent-Györgyi Albert/
2.1. Pedagógiai hitvallás:
Mindannyiunk életében vannak olyan élmények, emlékek, amelyek egy személyhez vagy dologhoz kötődnek, ezek hatással lesznek személyiségünkre, egész lényünkre, de a jövőnk alakulásában is szerepet játszhatnak. A pedagóguspályához való kötődésem gyermekkoromra nyúlik vissza, hisz kisgyermekként két játék létezett számomra „eladósat” és „tanárosat” játszottam. Nagyon szerencsésnek tartom magam, mert mindkét szakmát elsajátítottam tanulmányaim során. Kereskedelmi iskolában nagy hatással volt rám az osztályfőnököm, akinek egyénisége emberileg és szakmailag is megragadott, hatására egyre erősödött bennem az az érzés, hogy továbbtanulásom során a pedagóguspályát válasszam. Szüleim munkásemberek, akiktől egyszerűséget, munkaszeretetet és emberek iránti tiszteletet, bizalmat tanultam. Nagyon örültek annak, hogy folytatni szeretném tanulmányaim és mindenben támogattak.
Ebben az intézményben végeztem a tanítási gyakorlatomat, és már ez idő alatt megszerettem az iskolát és a pedagógiai munkát, majd itt eltöltött 7 tanév alatt ez az érzés jobban elmélyült, a tanulóközösségben és a nevelőtestületben is jól érzem magam. A jövőben is olyan intézmény működtetése a célom, ahol gyerek, szülő, pedagógus jól érzi magát, ahol központban a ránk bízott tanulók nevelése – oktatása áll. Az utóbbi időkben az oktatásügy jelentős változásokon megy át – szerkezetileg és tartalmilag is – de intézményünk tettre kész pedagógusai a legnehezebb körülmények között is képesek együtt haladni a kitűzött célok megvalósításáért, az iskolánk fennmaradásáért.
A gyermek formálása egyszeri és megismételhetetlen folyamat. A pedagógus feladata felelősségteljes és megtisztelő, hisz a szülők ránk bízzák - legdrágább kincsüket – gyermeküket. Sok esetben szinte több időt töltünk velük, mint a szüleik, így meghatározó szerepet töltünk be jövőjük alakulásában. Célom, hogy tanulók mindig biztos alapot kapjanak, amelyekre a későbbiekben tudnak építeni. Iskolai munkám során arra törekszem, hogy a nevelő – oktató tevékenység megértő és szerető légkörben történjen, és motiváló legyen. Empátiával fordulok a mindennapokban felmerülő problémákhoz, biztonságot nyújtva. Számomra a pedagógus munka nem ér véget a tanórák befejeztével, igyekszem a kapcsolatot tartani a szülőkkel, ami a közösségi oldalakon a mai technikának köszönhetően könnyen megoldható.
Fiatal pedagógusként tisztában vagyok vele, hogy kihívásokkal teli időszak vár rám, de jelenlegi tagintézmény – vezetőnk és a tantestület segítő támogatásában bízva, próbálom a legjobb tudásom szerint tovább építeni iskolánk jövőjét.
- Szakmai életút:
2009 – ben szereztem meg matematika és háztartásökonómi –életvitel diplomámat. Másfél évig nem sikerült állást találnom a környékbeli iskolákban, ezért a kereskedelemben dolgoztam. Tanítási gyakorlatomat itt a váti iskolában végeztem, nagyon megszerettem. Mikor tudomásomra jutott, hogy a matematika szakos kolléganő nyugdíj előtt áll, bíztam abban, hogy az iskola pedagógusa lehetek.
Nagy örömömre 2011 szeptemberében megkaptam a lehetőséget a jelenlegi intézmény - vezetőtől a matematika szakos tanári állás betöltésére. Részmunkaidős állást kaptam - a felső tagozatban a matematikaórákat - , de ez nem vette el a lelkesedésem. Iskolánk már akkor rendelkezett interaktív táblával - hogy ennek széleskörű használatát megismerjem - még abban a tanévben részt vettem egy digitális eszközök alkalmazását segítő továbbképzésen. Sok segítséget kaptam a kollégáktól, szakmailag és lelkileg is. Bevezettek az iskola szokásaiba és hagyományaiba, de olyan ügyesen, hogy soha nem éreztették velem, hogy kezdő pedagógus vagyok.
2012- ben „tehetséges gyermekek felismerése és fejlesztése” továbbképzést iktattam be, hisz a matematikaórákon fontosnak tartom, hogy foglalkozzunk a tehetségekkel is és figyelembe vegyük ezt is a tanórákon a differenciálás során. Ebben a tanévben már a technika életvitel tantárgy tanítása is a feladatom lett.
2013 – ban a gyakornoki évek leteltével - a gyakornoki vizsgát követően – újabb lendületet kaptam, mikor a székhelyintézmény vezetője és tagintézmény- vezetőnk is pozitívan véleményezte eddigi munkámat.
2014 – ben konfliktuskezeléssel és az országos mérési - értékelési rendszer eredményeinek helyi feldolgozásával kapcsolatos továbbképzéssel próbáltam az ismereteim bővíteni. Mindkettőt hasznosnak tartottam, mert nap mint nap találkozunk konfliktushelyzetekkel, amelyeket valamiképpen orvosolnunk kell. A kompetenciamérésben érintett vagyok, hisz a matematika egy része a mérésnek.Ezért jó volt látni, hogy milyen szempontok alapján alkotunk képet arról, hogy egy tanulónak milyen eredményt kellene elérni. Ezután összevetni az elért értékekkel, majd évről évre átgondolni, hogy milyen módszerekkel lehetne jobb eredményt elérni és motiválni a tanulókat.
A 2015/16- os tanév második felében lehetőségem nyílt a székhelyintézményben tanítani. Egy kolléganő kisbabát várt és a technikaóráit én kaptam meg, így heti egy napot töltöttem Táplánszentkereszten. Szakmailag sokat jelentett, hiszen nagyobb iskola, ahol több tanulóval találkoztam és új tantestületbe is be kellett illeszkednem.
Ahogy teltek az évek, folyamatosan növekedett az óraszámom, majd végül 2016 – ban osztályfőnöke lettem az akkor ötödik osztályba érkező diákoknak, így teljes munkaidőben tudtam már az iskolában dolgozni. Nagy feladatként éltem meg, hogy az ötödikesekkel összehangolódva eredményes munkát folytassunk. Sok időt töltöttem velük, és úgy érzem, jó kis csapat lettünk az elmúlt két év során.
- Tagintézmény - vezetésére vonatkozó elképzelések:
3.1. Helyzetelemzés
Elengedhetetlen követelménynek tartom vezetői elképzeléseim megalapozásához, a fejlesztési tervekhez a reális helyzetelemzést. Fontos tényező mindenek előtt iskolánk, a Táplánszentkereszti Apáczai Csere János Általános Iskola Váti Tagintézménye földrajzi adottságait, társadalmi környezetét, a tárgyi és személyi feltételeket, az intézmény kapcsolatrendszereit, Pedagógiai Programjában megfogalmazott célkitűzéseit alapul venni.
- A Táplánszentkereszti Apáczai Csere János Általános Iskola Váti Tagintézményének bemutatása
Földrajzi szempontból Vát Közép - Dunántúlon, Vas megyében, Szombathely és Sárvár között helyezkedik el. Nyugat felől a Rátka patak, keleten a Kőris patak határolja. A községhez tartozó területet a település mentén húzódó Hosszúvíz patak osztja két részre. Legközelebbi szomszédjai: Nemesbőd, Vasszilvágy, Szeleste települések.
Az iskola a falu életében a kezdetektől fogva fontos szerepet játszott. Írásos említés az első iskoláról 1697-ből való: „Váth helység iskolája, valami kunyhó féle a templom mellett nyugatra…”
Későbbi időkben főleg az egyházi látogatások alkalmával készültek feljegyzések, mivel a község iskolája akkoriban egyházi, római katolikus elemi iskola volt. Ebben a formában működött 1948- ig, akkor államosították ugyanis. Ettől fogva az iskola Váti Állami Általános Iskola néven szerepelt. Következő gyökeres változás az intézmény történelmében, hogy 1984. szeptember 1- jén Vát – Nemesbőd Közös Tanács határozata alapján a két falu működtetésében Általános Művelődési Központ alakult, amelybe beletartoztak: a váti nyolcosztályos általános iskola, a nemesbődi óvoda és a két település közművelődési intézményei. Ettől kezdve az iskola hivatalos neve: ÁMK Iskola Vát. Az ÁMK ebben a szervezeti formában hat évig állt fenn. 1990 – ben Nemesbőd kilépett a társulásból, ennek következményeképpen a Váti Önkormányzat megszüntette az ÁMK – t. Az iskola tovább Általános Iskola Vát néven működött.
2002- ben az intézmény Benedek Elek, a nagy meseíró nevét vette fel, hozzá kapcsolódva évtizedeken át rendeztünk a környékbeli iskolák tanulói számára mesemondó – és rajzversenyt. Ezt a hagyományt még azután is megtartottuk, hogy 2007-ben az iskola – a csökkenő tanulói létszám miatt – elvesztette önállóságát. 2007. szeptember 1 – től a Táplánszentkereszti Apáczai Csere János Általános Iskola Váti Tagintézményeként működik iskolánk.
Iskolaépület:
Az épületnek, amelyben az oktatás folyik, sajátos története van, hisz nem a mai helyszínen oktatták kezdettől a váti gyerekeket. Eredetileg a tanítás jobbára a tanító lakásában történt, a kis tanulólétszám miatt ez lehetséges volt. Majd a növekvő gyereklétszám, és az oktatáspolitika reformjának következményeképpen állandó iskolaépületre volt szükség. Így a régi iskola a mai Fő utcában kéttantermesre bővült. A helyhiányt váltakozó tanítással orvosolták, de még ez a megoldás sem oldotta meg a helyzetet, építkezésbe kezdett a falu. Megépült a jelenlegi iskola első szárnya, majd fokozatosan a második egység, de még különálló volt a két épület. Nagy ugrás volt az épület történetében, hiszen nyolctantermessé vált az iskola. 1987-ben ismét nagy fejlesztésre került sor, összeépítették a két épületrészt, és mosdókat alakítottak ki. A két épületszárny között tágas aulát hoztak létre. Központi fűtés szerelésére is sor került a cserépkályhák kiiktatására.
Mindeddig nem volt lehetőség iskolai étkeztetésre, ebben az időben került kialakításra a melegítőkonyha is, így az étkeztetést igénylő gyerekek és felnőttek számára helyben megoldhatóvá vált az ebédeltetés. Folyamatosan zajlottak apróbb – nagyobb belső átalakítások, de nagyobb mértékű állagmegóvásra, külső felújításra nem adódott lehetőség, anyagi forrás hiánya miatt.
2015-től az iskola fenntartója már nem Vát Község önkormányzata, de folyamatosan figyelemmel kíséri az intézmény sorsát. Az energetikai korszerűsítésre készített pályázatát korábban rendre elutasították, míg 2015 decemberében végre elfogadták az illetékesek. Ennek értelmében nagy felújításra nyílt mód: teljes tetőcsere, valamennyi nyílászáró cseréje, homlokzati hőszigetelés valósult meg.
Fenntartás:
Iskolánkat három szomszédos település: Vát, Nemesbőd, Vasszilvágy önkormányzatai tartották fent nagyon sokáig. Anyagi forrásaik a kétezres évek közepétől érezhetően csökkentek, annyira, hogy 2007 tavaszára nyilvánvalóvá vált, az eddigi formában a működtetés nem folytatódhat. Ezzel a változással egyidőben változott az iskola vezetése is. Péntek Csabáné nyugdíjba vonulása után Rózsa Gézáné vette át az intézmény vezetését, már az ő irányítása alatt lettünk tagintézménye a Tápánszentkereszti Iskolának. Az átállás nem volt egyszerű, hiszen új vezetővel, új státuszban, tagintézményi működéssel indult meg a munka. A 7. és 8. osztály a székhelyiskola kihelyezett tagozataként tanult Váton, de ekkor még mindig önkormányzati működtetés és fenntartás alatt. Az iskolákat - így a miénket is – 2013- ben vette át az állam. A tagintézményként végzett munka se egyszerűsítette az oktató- nevelő munkát, de Rózsa Gézáné rátermettsége mellett megoldottuk a felmerülő problémákat. Az Ő megbízatásának lejártával vált most szükségessé az új pályázat benyújtása.
- Tárgyi feltételek
Általános Iskolánk nyolctantermes intézmény, tágas, napfényes tantermekkel. Főleg az alsó tagozatos tantermek nagyon otthonosak, barátságosak. Ezekben – a kicsik életkori sajátosságainak megfelelően – vannak játszósarkok, mesélésre, játszásra, beszélgetésekre berendezett kis kuckók is, amelyeket párnák, szőnyegek, játékok tesznek hangulatossá. Mindig nagy figyelmet fordítunk az iskola családias kialakítására, hisz a tanulók mindennapjaik nagy részét az iskolában töltik. Ezért fontosnak tartjuk, hogy minél jobb környezetet biztosítsunk számukra a tanuláshoz, játekhoz és pihenéshez egyaránt.
A dekorációnk mindig igényes és az adott évszaknak, ünnepnek megfelelő, sok esetben a gyerekek által rajz-, illetve technikaórán készített munkadarabok, így az iskolánkba látogató szülők és vendégek is láthatják a tanulók munkáit.
A 2014-es TIOP1.1 pályázaton négy interaktív táblát kapott az iskola, fele az alsó – fele a felső tagozatban került elhelyezésre, de hagyományos tábláinkat is megtartottuk a rugalmasabb munkavégzés érdekében.
Tantermeink felszereltsége megfelelő mennyiségű és minőségű bútorzattal ellátott, 2015-ben a KLIK segítségével, egy tantermünkbe új padokat és asztalokat kaptunk, valamint 2016-ban tárolásra alkalmas bútorokat (szekrényeket) és párnás székeket. Az amortizálódás miatt ezt a felújítási folyamatot jó lenne folytatni, amiben továbbra is számítunk a KLIK támogatására.
Informatikai szaktanteremmel is rendelkezünk, melybe 2016 márciusában kaptunk 11 új számítógépet a KLIK támogatásával. A terem kihasználtsága maximális, hiszen délutáni foglalkozásokon is használjuk gyakorlásra, tanórákra való felkészülésekre.
Könyvtárunkat az egyik alsós tanteremben helyeztük el, ez ad helyet a könyvtári foglalkozásoknak, a mindennapos kölcsönzésnek is, de tanulószobai használatra is van lehetőség. Több sikeres pályázatnak köszönhetően szépen bővült szakirodalmi-, lexikon- és mesekönyv állományunk. A bővítés folyamatos, ezt szeretnénk a továbbiakban is folytatni.
Az épület másik részében helyezkedik el az igazgatói iroda és a tanári szoba, ahol nyugodt légkörben tudnak dolgozni a kollégák.
Iskolánk saját konyhával nem rendelkezik ugyan, de melegítő – tálalókonyhával igen, és az étkezéshez is megfelelő körülményeket tudunk biztosítani. A tanulók és a nevelők nagy része is az iskolában étkezik.
Tornateremmel sajnos nem rendelkezünk, de a falu kultúrházában ősztől – tavaszig van lehetőségünk a testnevelés órák megtartására. Ez a tornaszoba megfelelő felszereltségű: van benne bordásfal, a szertárból pedig ellátjuk tornaszőnyeggel, ugrószekrénnyel, zsámolyokkal, tornapadokkal, labdákkal.
Sportpályánk az iskola udvarán van, egy kézilabdapálya nagyságú aszfaltos pálya, amely felújításra szorul, a tanulók biztonságosabb tevékenysége érdekében. Sajnos, előfordulnak kisebb balesetek. Tavasztól - őszig itt tartjuk a testnevelésóráinkat. Emellett az iskola körül található nagyméretű füves terület alkalmas arra, hogy sokféle játékot játszhassanak és sportolhassanak a gyerekek. Az udvarunk ugrógödörrel, homokozóval, mászókával, játékvárral, hintákkal és padokkal felszerelt. A közelben van még a község sportpályája, valamint egy játszótér is, ahol szintén játszhatnak a gyerekek.
Az idei tanévben a szülői munkaközösség aktív közreműködésének köszönhetően nagyon sok sporteszközt kapott iskolánk, többek között egy nagy értékű pingpongasztalt, labdákat, hálókat és egyéb eszközöket.
- Személyi feltételek
Teljes munkaidőben foglalkoztatott: 8 fő.
Részmunkaidőben: 2 fő
Egy kollégánk áttanít a székhelyintézményből, négy fő pedig óraadóként tanít nálunk, hogy a szakos ellátottságnak megfeleljünk. A következő tanévben várhatóan egy fővel növekszik az áttanítók száma, és egy fővel az óraadók száma is. Ha lehetőségünk lenne, akkor a jövőben arra szeretnék törekedni, hogy az óraadók számát csökkentsük és áttanítással oldjuk meg a szakos ellátottságot. Ebben számítunk a székhelyintézmény együttműködésére a költséghatékonyság érdekében.
Kollégáim összetartó, lelkiismeretes, szakmailag jól felkészült, a gyerekek iránt nagy empátiát mutató pedagógusok. Jó hangulatú és családias légkörben telnek mindennapjaink, ami a tanulóink számára meghatározó és maradandó hatású. Azonos érdekeket képviselve, egységet alkotva végezzük feladatunkat és oldjuk meg a felmerülő problémákat. Egy kis iskola számára – mint a miénk is – véleményem szerint nagyon fontos a pedagógus személye, valamint aktív részvétele a beiskolázási körzetünkbe tartozó településeken: rendezvényeken, ünnepélyeken való részvétellel. A műsorok készítése nagy feladat iskolánk pedagógusainak a kis létszám miatt.
Technikai dolgozók:
Két takarító munkatárs segíti munkánkat, akik szintén aktív részesei az iskolai életnek. Az ebédeltetés, az udvar gondozása, a helyiségek tisztántartása is a feladatuk. Sok esetben iskolánk díszítésével, rendezvényeken való részvételükkel is segítik munkánkat.
Tanulók:
Tanulólétszámunk jelenleg: 61 fő
A kis létszám miatt az alsó tagozatban 2 összevont csoportunk van, a felső tagozatban négy önálló osztállyal dolgozunk. A 7. és 8. osztály a székhelyiskola kihelyezett osztályaként működik, tehát 1-6 évfolyamos általános iskola vagyunk, az egyre csökkenő gyereklétszám miatt 2007-től az oktatási hivatal engedélyével.
A tanulói létszámok alakulása:
A fenti adatok jól mutatják, hogy a felső tagozatban nincs meg a törvény által előírt minimális létszám. A Szombathelyi Tankerület pozitív hozzáállásának köszönhető, hogy a felső tagozatunk jelenleg is ebben a formában működik. Továbbra is számítunk támogatásukra iskolánk megtartásában. A következő tanévben az első osztályba érkezők száma több az elballagott diákok számánál, így létszámunkban csökkenés nem várható.
A tanulói létszám csökkenésének okai:
- Szombathely és Sárvár közelsége és jó közlekedési lehetőségek
- Beiskolázási körzetünkben csökken a születendő gyerekek száma
- A településen nincs munkalehetőség, ezért a közeli városokba járnak a szülők dolgozni, így praktikusabb az ott működő iskolákat választani
- A faluba költözött családoknak nincs kötődésük és kellő ismeretük a faluban lévő iskoláról
- A helyi óvodát sem veszik igénybe, így már a helyi iskolát sem választják.
- Munkaközösségek
Alsós munkaközösség:
Az alsós munkaközösség tagjai jól összedolgoznak és megfelelő a kommunikáció köztük. Nagy figyelemmel kísérik a tanulók szellemi és lelki fejlődését. Tehetséges és problémás gyerekekre egyaránt figyelmet fordítanak. Valamennyiük több évtizede a pedagóguspályán lévő elhivatott és szakmailag felkészült kolléga.
A magatartás és a szorgalom értékelésének megbeszélésére minden hónapban sort kerítenek, a felmerülő problémákat megbeszélik és megoldásokat keresnek. Rendszeresen ötletes programokkal színesítik a tanulók mindennapjait (vetélkedők, túrák, kézműves-, könyvtári foglalkozások)
Felsős munkaközösség:
A jó kommunikáció jellemzi a felsős munkaközösséget is, ami - úgy gondolom - nélkülözhetetlen a hatékony nevelőtestületi munkához. Az osztályfőnökök és szaktanárok segítik egymás adminisztrációs és szervezési feladatait.
A serdülő korosztályt a mai világban rengeteg negatív hatás éri – leginkább az internet világából – ennek érdekében mindent megteszünk a pozitív értékek iránti igény felismerésére, a beszédkultúra fejlesztésére, stb...
Családias légkörben, biztos háttért adva végezzük nevelő munkánkat. Nagy hangsúlyt fektetünk az egységességre munkánk hatékonysága és az iskolai értékrend megszilárdulása érdekében. Úgy gondolom, az osztályfőnökökre komoly feladat hárul, hisz a rájuk bízott osztály neveltségi szintje, közösséggé formálódása tőlük függ. Ismerniük kell az osztály minden tanulójának szociális és családi hátterét is, hogy egyénenként a megfelelő segítséget tudják nyújtani. Emellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladat hárul rájuk.
Iskolánkban az osztályfőnökök elkötelezetten végzik nagy odafigyelést kívánó szervező, nevelő munkájukat. Rendszeresen korosztálynak megfelelő programokat szerveznek iskolánk tanulóinak.
- Hagyományok
A gyermekek a családban alig, vagy egyáltalán nem találkoznak a népi hagyományokkal. Többségük népmesét, népdalt is ritkán hall. Gyakran a mindennapi életükből kiszorítják ezeket az értékeket a tetszetős kivitelben tálalt műmesék, a fülbemászó, gyakran értéktelen gépi zene, a televízió, az okostelefonok, stb... Megpróbáljuk a népi örökség befogadásának és újjáélesztésének módszereit átgondolni, és az iskolai élet mindennapjaiba szervesen beilleszteni. Mindig nagy hangsúlyt kapnak az éves munkatervünkben azok a programok, amelyek évről évre meghatározzák iskolánk arculatát, ezek általában évszakhoz, jeles napokhoz, hagyományokhoz kötődnek.
Intézményünk egyik legfontosabb rendezvénye a 25 éve megrendezésre kerülő – Benedek Elekről, iskolánk egykori névadójáról elnevezett – mesemondó versenyünk és hozzá kapcsolódó rajzpályázatunk, melyet egykori alsós munkaközösség - vezetőnk indított útjára. A rendezvényre a környékbeli kisiskolákat hívjuk meg, sokan visszatérő vendégeink, nagy szeretettel érkeznek hozzánk a szereplő gyerekek és kísérő szülők vagy pedagógusok.
Eznek kívül néhány program, amellyel próbáljuk színesíteni tanulóink mindennapjait:
- Szüreti felvonulás
- Benedek Elek - nap
- Márton napi témahét
- Egészségnevelési napok
- Adventi készülődés
- Karácsonyi műsor
- Farsang
- Húsvétváró
- Nemzeti ünnepekről való megemlékezések
- Édesanyák köszöntése
- Gyereknap
- Tanévzáró, tanévnyitó, ballagás
- Júniusban 2 hét napközis tábor, melyben színes programokkal várjuk iskolánk tanulóit a szünet első két hetében.
- Fejlesztési elképzelések
Pedagógiai munkára vonatkozó fejlesztési elképelések:
- a tanulók képességeinek és kulcskompetenciák egyénre szabott fejlesztésére való törekvés
- gondolkodásra nevelés
- hatékony tanulási technikák kialakítása
- a pedagógusok között kialakult jó munkakapcsolat fenntartása; kölcsönös bizalom, tisztelet egymás iránt, összefogás, egymás munkájának elismerése, egyenletes munkaterhelés
- harmonikus, nyugodt munkahelyi légkör biztosítása, ami szükséges a hatékony és eredményes munkavégzéshez
- a közös szakmai kapcsolat fenntartása a székhely intézménnyel
- IKT eszközök sokoldalú használata tanórák színesítése érdekében
- elektronikus napló zökkenőmentes bevezetése
- gyermekközpontúság, mely színvonalas nevelő- oktató munkájával vonzó a gyerekek és a szülők körében
- tanulók képességeinek figyelembe vétele, differenciálás széles körű alkalmazása egyénekre szabva.
Tárgyi feltételekre vonatkozó fejlesztési elképelések:
- kézilabdapálya újraaszfaltozása, a balesetveszélyessége miatt
- az udvari játékok felújítása és fejlesztése
- állománybővítés az iskolai könyvtárunkban
- hordozható projektor vásárlása ünnepélyeink és rendezvényeink színesítése érdekében
- mobil védőháló felszerelése a betonpálya két oldalához, a felújított iskolaépület megóvása érdekében
- amennyiben lehetőség nyílik, pályázat segítségével fűtésrendszer korszerűsítése
- iskolánk helyiségeinek folyamatos karbantartása
Taulói létszám növelésére vonatkozó fejlesztési elképelések:
- bízva a kormány jelenlegi pozitív családpolitikájában, várható a gyereklétszám számottevő emelkedése
- a beiskolázási körzetbe költözött családok felkeresése, informálása a kis iskola adta lehetőségekről, pozitívumokról
- az óvodákkal való rendszeres kapcsolattartás
- a faluközösségek életében való aktív részvétel
- szakköreink oly formájú bővítésével, amely a tanulók továbbtanulásában nagy segítséget nyújthat, ezért szeretnék a nyelvek terén magasabb színtű tudást adni az érdeklődő diákok számára, valamint gépírás szakkör bevezetésére lehetőséget biztosítani, hisz sok középiskolában tanulnak a gyerekek gépírást, így iskolánk tanulói már ismernék az alapjait
- a városi iskolát választó szülőket tájékoztatni a kis iskola előnyeiről, hogy mérlegeljék az iskolaválasztást.
Pedagógusok létszámára vonatkozó fejlesztési elképelések:
- a székhelyintézmény együttműködésére számítva, a szakos ellátottságnak megfelelő létszám kialakításában az áttanítás lehetőségét igénybe venni, az óraadók létszámának csökkentése érdekében, mert gazdasági szempontból előnyösebb lenne
- törekedni szeretnék arra, hogy kollégáim munkáját a folyamatos szakmai fejlődés megújulás jellemezze, az aktuális pedagógiai igényeknek való megfelelés érdekében.
Kapcsolatokra vonatkozó fejlesztési elképelések:
A kapcsolatok kiépítésében szélesíteni szeretném azt a kört, amellyel együttműködve még hatékonyabban végezhetjük oktató-nevelő munkánkat. Jelenleg az eredményes oktató- és nevelőmunka érdekében az iskola rendszeres munkakapcsolatot tart fenn az alábbi intézményekkel, szervezetekkel, gazdálkodókkal:
- Az idei tanévben nagyon aktív szülői munkaközösség alakult meg iskolánkban, sok támogatást gyűjtöttek tanulóinknak, szeretném továbbra is együttműködő munkájukat kérni intézményünk hatékonyabb működése érdekében.
- Vát, Nemesbőd és Vasszilvágy községek önkormányzatával jó a kapcsolatunk, sok esetben számíthattunk eddig is támogatásukra – lehetőségeikhez mérten – továbbiakban is bízom támogató magatartásukban.
- A községek vállalkozóival
- Váti Önkéntes Tűzoltóegyesülettel
- Iskolánk Gyermekeink Jövőjéért Alapítványa eddig támogatta tanulóink versenyeztetését, rendezvényeinket, eszközök beszerzését; továbbra is számítunk erre.
- Az Ács Mihály Alapfokú Művészeti Iskola biztosítja tanulóink művészetoktatását, a jövőben az ebben részt vevő tanulók számát szeretnénk növelni.
- A Szombathelyi Bartók Béla Zeneiskola telephelyeként a furulyaoktatással szeretnénk bővíteni a választható foglalkozások körét.
- Záró gondolatok:
Úgy gondolom, egy mai iskolának feladata, hogy egyéni jelleget alakítson ki, a testi – lelki egészség megőrzését, gyakorlatorientált, tevékenységközpontú szemléletet tartson szem előtt. Nevelő – oktató munka terén meg kell felelnie a XXI. század által támasztott követelményeknek, és figyelembe kell vennie a partneri igényeket, miközben a hagyományokra is épít.
Az iskola eddigi értékeit megtartva, az iskola arculatát szeretném teljessé tenni. Tanulóinknak olyan tudást kell kapniuk, amellyel a jövőben meg tudnak felelni az elvárásoknak.
A kollégák és diákok körében egyaránt nagyon fontosnak tartom a megfelelő légkör, a jó emberi kapcsolatok kialakítását.
Fontos célom, hogy előtérbe kerüljön a folytonos önképzés és tanulás, a belső motivció igénye, a tudás értéke.
Megfogalmazott céljaim megvalósítása egyedül nem lehetséges, szükség van egy - a közös célokért együtt tevékenykedő - tantestületre.
Bízva a kollégák, a szülők, a gyermekek támogatásában nyújtom be vezetői pályázatomat, s szeretném tudásom legjavát adni, a lehető legtöbbet tenni az intézmény jövőjéért.
- Mellékletek:
- Az álláshely betöltéséhez szükséges végzettséget igazoló okmány másolata
- Hatósági bizonyítvány
- 5 éves szakmai gyakorlatot igazoló dokumentum.
« Vissza az előző oldalra!