Rendszergazda elérhetőségerendszergazda@apaczai-tszkereszt.edu.hu

Az iskola nyitva tartása: 7:00-18:00, bizonyos események esetén tovább is. Az épület látogatásának szabályait az iskola házirendje szabályozza.

Rendszergazda elérhetőségerendszergazda@apaczai-tszkereszt.edu.hu

Osztálykirándulás 5. b osztály 2018.

2018. június 13., 09:58

Budapest, Budapest, te csodás…

A kirándulás napján az 5. b osztály reggel a korai órákban a főváros felé vette az irányt. Vonattal utaztunk látogatásunk helyszínére. A nap folyamán több programot terveztünk. A helyszínek közötti utazgatást tömegközlekedéssel oldottuk meg. Már ez nagyon tetszett a gyerekeknek, hiszen többen voltak, akik még soha nem jártak a fővárosban, nem utaztak metrón.

Ellátogattunk a Parlamentbe, ahol a Szent Koronát is megtekinthettük. Nagyon kedves, érdeklődésünket végig fenntartani tudó idegenvezető kalauzolt bennünket ebben a hatalmas épületben. Egy modern technikai eszköz segítségével (headset) nem volt olyan információ, amelyet ne értettünk volta. A Kossuth téren éppen egy őrségváltás kellős közepébe csöppentünk. A téren kialakított frissítő vízpára és a hátizsákokban lévő sok finomság segítségével erőt gyűjtöttünk következő állomásunkhoz, a Szent István Bazilika megközelítéséhez. Sétával tettük meg ezt az utat végighaladva a rakparton, így láthattuk a csodás budai oldal nevezetességeit is messziről. A bazilika kilátójába feljutva egész Budapest a szemünk előtt hevert. Lenyűgöző látvány volt. A templom belsejében, a Madonna oltáron helyezték el Szent István királyunk jobbját, így azt is megnézhettük. A templom kellemesen hűs falait elhagyva a Hősök terére indultunk, mely Budapest legtágasabb, legnagyobb hatású tere. Sok turistával együtt megcsodáltuk a téren látható hatalmas szobrokat. A Városliget árnyékot adó fái alatt fagylalttal hűsítettük magunkat. A Vajdahunyad vára is szemünk elé tárult a Városligeti tóval együtt. Nagy volt a csábítás a melegben, hogy ebben a tóban hűsítsük magunkat, de indulnunk kellett, mert várt bennünket az utolsó állomás: A Fővárosi Állat-és Növénykert. Alig léptünk be a kapun, és már egy meglepetéssel szembesültünk. Maga By Alex látogatott el az állatkertbe azért, hogy közös fotót készíthessen a gyerekekkel. Aki kíváncsi ezekre a fantasztikus képekre, tekintse meg a galériát! Azt gondolom, az állatok közelsége, látványuk, 7 kontinens állati érdekességei 11 hektáron, méltó zárása volt kirándulásunknak. A Keleti pályaudvaron este várt bennünket az IC, mely biztonságos hazajutásunkat biztosította.

Elmondhatjuk, hogy értékes nap van mögöttünk, tele vidámsággal, érdekességekkel, meglepetésekkel. Köszönjük Kriszti néninek az egész napos felügyeletet, odafigyelést, kísérést és vidámságot.

Jövőre bevesszük Budát?!

« Vissza az előző oldalra!