Rendszergazda elérhetőségerendszergazda@apaczai-tszkereszt.edu.hu

Az iskola nyitva tartása: 7:00-18:00, bizonyos események esetén tovább is. Az épület látogatásának szabályait az iskola házirendje szabályozza.

Osztálykirándulás 4. o.

2019. június 06., 13:10

Kirándulás Sárváron

Május utolsó pénteki napján az iskola 4. osztályának tanulóival felkerekedtünk, hogy egy élményteli napot Sárváron együtt töltsünk.

Első napirendi pontunk megvalósításához, - a szombathelyi vasútállomásra való utazáshoz – szülők segítségét vettük igénybe. Ez a programpont zökkenőmentesen zajlott, amiért hálásak vagyunk a minket kiszolgáló szülőknek.

A vonaton utazás mindig nagy élmény – lehetett a barátokkal együtt vicceket mesélni, telefonozni, szendvicseket enni, nassolni. Izgatottan készültünk az előttünk álló programokra.

Sárvárra érkezve sétánk a Nádasdy vár hoz vezetett. A tízóraink elfogyasztása után egy kincskereső foglalkozáson vettünk részt a múzeumban. Feladatok megoldásán keresztül ismertük meg a Nádasdy vár jellemzőit, termeinek értékeit. Végső célunk az volt, hogy megtaláljuk a vár kutyusának elveszett játékát, ami egy kis vakondfigura volt. A feladatok sikeres megoldása után rá is leltünk, egy cserépkályha kéményének zugában.

A vár termeinek végigjárása után kívülről is megtekintettük a bástyákat, a vizesárkot, Tinódi Lantos Sebestyén domborművét.

Éppen déli harangszóra érkeztünk az étterembe, ahol jól megérdemelt ebédünket – ami természetesen rántott hús volt hasábburgonyával – fogyasztottuk el. Limonádét is kaptunk hozzá.

Innen utunkat a Sihu városnéző kisvonattal folytattuk tovább, amely a Csónakázó-tóhoz vitt el minket. A tó partján sokféle játék és fittness eszközt próbálhattunk ki, de aki pihenni szeretett volna, azt is megtehette (bár ilyen osztálytársunk nem akadt).

Gyalog tértünk vissza a városba, ahol egy fagyival koronáztuk meg a délutánt. Apró emléktárgyakat is vásárolhattunk közben.

Ezután a felújított Posta téren frissítettük fel magunkat egy szökőkútnál, ahol mindenki vizes lett egy kicsit. Mivel nagyon jó idő volt, szerencsére hamar megszáradtunk. Ide érkezett értünk újra a Sihu, amivel egy nagyobb városnéző kör után az állomásra érkeztünk, és szálltunk fel a Szombathelyre induló szerelvényre.

Szombathelyen az izgatott, ámde nagyon segítőkész szüleink vártak ránk újra, hogy ki-ki hazatérhessen és elmesélhesse élményeit.

« Vissza az előző oldalra!