Rendszergazda elérhetőségerendszergazda@apaczai-tszkereszt.edu.hu

Az iskola nyitva tartása: 7:00-18:00, bizonyos események esetén tovább is. Az épület látogatásának szabályait az iskola házirendje szabályozza.

Nyári erdei iskola

2018. augusztus 29., 08:39

Első nap (június 25.)

Indulás reggel 8 helyett háromnegyed 9-kor, érkezés a táborba 11-kor. Szobák elfoglalása, házirend ismertetése. Délután ismerkedés a Boglártanyával, háziállatok megtekintése, majd rövid séta a tábor körül, ahol a legelőgazdálkodással, a legelőkezeléssel kapcsolatban kaptunk információkat. 18 órakor vacsora, majd 21 óráig szabadfoglalkozás.

Második nap (június 26.)

Délelőtt sétát tettünk a közeli erdőben, ahol madarakat, lepkékéket figyeltünk meg, vadnyomokat kerestünk. Összehasonlítottunk őshonos és betelepített fafajokból álló erdőtársulásokat, fákkal, cserjékkel ismerkedtünk és betekintést nyerhettünk az erdőgazdálkodási és vadgazdálkodási munkákba, feladatokba. Az ebédet követő csendespihenő után a madárvédelemről, madártelepítésről, mesterséges fészekodúkról beszélgettünk, majd odúellenőrző túrára indultunk. Láttunk és gyűrűztünk mezei veréb, széncinege, nyaktekercs és búbos banka fiókákat az odukban. A vacsorára szalonnát sütöttünk, majd mindenki kedvére választhatott a foci, a csocsó és a pingpong közül.

Harmadik nap (június 27.)

Reggeli előtt a vállalkozó szelleműek segíthettek ellátni a tanyán található állatokat (kecskék, rackajuhok, lovak, szamár, tyúkok, nyulak). A délelőtt további részében madárgyűrűzés volt a program, melynek során házi- és mezei verebek, barázdabillegetők, kenderike, füsti fecske, házi rozsdafarkú, zöldikék és tövisszúró gébicsek kaptak egyedi jelölőgyűrűt. A délután kenyérlángos és almás lepény készítésével telt, amiket vacsorára jóízűen elfogyasztottunk.

Negyedik nap (június 28.)

Sokak számára ez volt a legmegterhelőbb nap, mert egész napos gyalogtúrán vettünk részt. Reggeli után indultunk, bejártuk a Vértes talán legvadregényesebb részét a Fáni-völgyet, meghódítottuk a Szár-hegyet majd a vértesboglári legelőn keresztül tértünk vissza a Boglártanyára. A túra során képet kaphattunk a Vértes változatos növénytársulásaiból, a nyílt dolomit sziklagyeptől a patakvölgyi bükkösig. Láttunk sok érdekes és ritka növényt és állatot, például mogyorós hólyagfát, havasi cincért és közelről figyelhettük meg hazánk egyik leritkább, fokozottan védett ragadozó madarát: a parlagi sast, melyből három pár fészkel a Vértesben.

Ötödik nap (június 29.)

Sajnos a reggeli tartó folyamatos esőzés miatt a tervezett számháború elmaradt. Helyette a Boglártanyán töltöttük a délelőttöt. A reggeli állatgondozás után újra széthúztuk a madárfogó hálókat, akinek pedig a sporthoz volt kedve az csocsózhatott, pingpongozhatott, illetve a fű felszáradása után focizhatott.

Ebéd után összepakoltunk, kitakarítottuk a szobákat és vártuk a buszt, amely pontosan 14 órára meg is érkezett.

« Vissza az előző oldalra!